Marketing kimler tarafından yapılmalı sorusunun cevabı her firma için oldukça önemlidir. Bu kişiler sosyal medya programları üzerinde ün yapmış belirli bir takipçi kitlesine ulaşmış ve hedef kitleye kendisini sevdirmiş, onların üzerinde birçok konuda etkileyici rol oynayabilecek, satın alma becerilerini yönlendirebilecek kişilerdir.
Zamanla ülkemizde kullanımının artmasıyla sosyal medya, reklam konusunun piri haline gelmiştir. Marketing, bu ün yapmış kişiler tarafından ürününüzün hedef kitleye ulaştıracak kişilerle firmalar arasında köprü görevi gören yapıdır. Burada amaç ürünün ya da markanın olabildiğince fazla kişiye ulaşmasıdır. Tabi bu ürünü ya da markayı öneren kişinin alıcıyı etkilemesi de kolay olacağı için birçok ağda ün yapmış ve birçok kişiye ulaşmış olacaksınız. Ülkemizde Türkiye Influencer Marketing Ajansı adı altında birçok ajans veya internet sitesi görmeniz mümkündür. Bu siteler sizin ürününüz için doğru fenomen seçimini en iyi şekilde yapıp influencerlarla aranızdaki iletişimi sağlarlar (Bknz. www.influencermarketingturkiye.com).
Peki her firma influencer marketingi kullanmalı mı ya da sponsorlu reklam verebilecekken neden marketingi kullanılıyor? Tabi ki her firma influencer marketingi ya da Türkiye Influencer Marketing Ajansı kullanabilir ancak bu sitem ürünün tanıtmaya yönelik bir reklam sistemi olduğu için sunduğunuz ürün yaptığınız tanıtımlarda taşınan mesajı vermiyorsa ya da gözle görülmeye değer değilse bu reklam sistemini kullanmanın çok da bir faydası olmayacaktır. Sponsorlu reklam yerine kullanılması da şu şekilde açıklanabilir:
Ürününüzü tanıtan kişiler tarafından hedef kitle üzerinde oluşturulan etki daha büyük, ürünün uygun kitleye hitap etmesi daha kolay, tanıtımı yaptırdığınız kişinin zaten reklamını yaptığınız alanda öncü biri olması ikna kabiliyetini arttırır, daha fazla kalıcılık sağlayacaktır çünkü ürünle ilgili doğrudan gözle görülebilir tespitler yapılabilmesini sağlar.