Zehra HAMURTEKİN ( Balıkesir Yunus Emre Ortaokulu), Öznur UYGUNER (General Kemal Balıkesir
Ortaokulu), Aslıhan GÜNDOĞDU (Güngören Tozkoparan Ortaokulu), İlknur KORKMAZ (Manisa
Atatürk Ortaokulu), Tülay ŞİMŞEK (Öğretmen Kubilay Ortaokulu), SnezhanaTSONKOVA (SU
"VasilLevski", Sevlievo), IbtesamALSAMAKİ (MansheyaSecondary School forGirls) ve HAYA
KHATTABEH ( MansheyaSecondary School forGirls) tarafından yürütülenICU (Seni Anlıyorum) isimli
eTwinningprojesi ile, geleneksel öğrenme süreçleri ters yüz edilerek, 3 ülkede derslerde yeni bir
öğrenme metodu uygulanıyor.
Tozkoparan Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Aslıhan GÜNDOĞDU’nun ortağı
olduğu eTwinning projesiyle dersler nasıl ters yüz edildi?
Ters Yüz Öğrenme Metodu (Flipped Learning Method), öğrenmeyi 21. Yüzyılın gereklerine ve
imkanlarına göre revizeeden bir yaklaşımın gereği olarak,öğretmenin rehber olduğu ve öğrencilerin
bireysel öğrenme süreçlerinde aktif olduğu bir öğretimi amaçlıyor. Hatırlama-Anlama basamakları
(Bloom’sTaxonomy) geleneksel eğitimin aksine sınıf ortamında değil evde, öğretmen tarafından
sağlanan materyaller (özellikle videolar) ile gerçekleştirilirken, Uygulama-Analiz Etme-
Değerlendirme- Yaratma basamakları ise ders içindegerçekleştiriliyor. Bu sayede öğrenme süreci
öğrencinin kendi öğrenme becerilerine göre farklı kanallarla desteklenerek şekilleniyor. Öğrenci kendi
öğrenme sürecinde sorumlulukaldığından; akademik becerilerin yanında özdenetim ve öz düzenleme
becerilerinin de geliştiği gözlemleniyor.Ders öncesinde Hatırlama- Anlama basamaklarını kendi hızına
göre tamamlayan öğrenci; edinme sürecinde olduğu bilgiyiders ortamındapekiştiriyor. Böylece
öğrencinin derse aktifkatılımı da artıyor.
Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs, her anlamda hayatımızı değiştiriyor. Geleneksel
yöntemlerin uzaktan eğitimde yetersiz kaldığı ve yenilikçi yöntemlerin tercih edilmesi gerektiği
görülüyor. Ters Yüz Öğrenme Modelinin, uzaktan eğitim sürecinde öğretimin tüm aşamalarını
desteklediği ve öğretim kalitesini arttırdığı gözlemleniyor. Ders videolarının ve dokümanların EBA’da
ve TRT EBATV’de mevcut olması da Ters Yüz Öğrenme Metodunu uygulanabilir kılıyor.
Ters Yüz Öğrenme Metodunu uygulayarak 21. Yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirebilmeyi temel
alan ICU projesinde, metodun doğasına uygun olarak WEB 2.0 araçlarından ve gelişen teknolojinin
bütün imkanlarından faydalanılarakeğitim “Ters Yüz” ediliyor. Ayrıca 21. Yüzyıl vatandaşlığı,
sürdürülebilir bir dünya gelişimi,kültürel çeşitlilik ve iklim değişikliği gibi küresel konularda da
öğrencilerin farkındalıklarını artırmak adına uluslararası günlerde interaktif ve işbirlikçi etkinlikler
düzenleniyor.