Güngören Çamlıca Vakfı Özel Eğitim Uygulama okulu eTwinning projesiyle Özel gereksinimli öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak teknoloji destekli içerikler hazırlama, var olan dijital uygulamaları kullanarak öğrenme ortamlarını yapılandırma ile çocuklarımıza iletişim becerileri kazandırmayı hedeflemekte. Yapılan projeler
Proje adı:Atıkların Serüveni
Projemiz okul öncesi dönem çocuklarını hedefleyerek , atık materyallerin dönüşütürülüp sanat etkinliklerinde ve öğrenme materyallerinde kullanılmasını amaçlamaktadır.
Proje Adı:Bir Adım Bin Umut
Öğrencilerimiz hayatı deneyerek ve keşfederek öğrenirler. Bu projenin amacı, özel eğitim öğrencilerini kendi akranlarıyla sanatsal faaliyetlerde buluşturmaktır. Aylık belirlenen doğa temalı etkinliklerle öğrencilerin kaynaşması, bireysel farklılıkları kabulü sağlanacaktır. Projemiz özel eğitim öğrencilerine yöneliktir.
“Kendim İçin Öğreniyorum” projesi ile özel gereksinimli öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirme, kendini tanıma ve tanıtma, akranlarıyla etkileşime girme ve sürdürme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Değerler Eğitimi kendi kültürümüzü, inancımızı yaparak-yaşayarak , davranışa aktarmaktır.Projemizin amacı davranışa dönen her değeri sosyal çevre içinde, model olarak insanlara yansıtmaktır. Kültürümüzün bir parçası olan değerlerimizi sınıflarımızda bulunan özel öğrencilerimizde kalıcı davranış haline getirmek istiyoruz.
Özel eğitim gereksinimi olan ögrencilerin oyuncakları etkin ve aktif şekilde kullanabilmelerini, yaparak yaşayarak ve eğlenerek öğrenmelerini sağlamak. Kendi yaptıkları oyuncakları eğitim süreçlerine dahil ederek becerilerini geliştirebilen bireyler olmalarını sağlamak.
Projemizle öğrencilerimizin teknolojiyi faydalı ve güvenli bir şekilde kullanıp ,karşılaşabilecekleri siber zorbalıklar karşısında ne yapmaları gerektiği konusunda bilinçlenmelerini sağlamak istiyoruz.
Her Çocuk Öğrenir'' projemizle; özel eğitim okullarında farklı gereksinim gruplarından öğrencilerimizin beceri alanlarını destekleyerek, kazanımlar elde etmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin etkisini gözlemleyip, en etkili olan yöntem/teknikle öğrencilerimizi bir etkinlikte online buluşturacağız.
COVID-19 maalesef çocuklarda da daha sık görülmeye başladı.Şu zorlu süreçte özellikle de özel gereksinimli ve kaynaştırma öğrencilerinin bu zorlu sürece uyum sağlarken zorlanması kaçınılmaz oldu. Aşı ile birlikte Maske-Mesafe-Temizlik kurallarını da aksatmadan günlük hayatımızın vazgeçilmez unsurları haline getirmekle birlikte bu davranışların öğrencilerde kalıcı hale gelmesini sağlamakta biz öğretmenlerin görevi oldu.
Eğleniyorum Öğreniyorum Geri Dönüştürüyorum projesiyle öğrencilerimizin eğlenerek ve öğrenerek atıklarımızı değerlendirip, geri dönüştürerek dünyamızı daha yaşanılabilir hale getirmelerini ve atıklarımızı değerlendirip geri dönüştürmelerini bir davranış yaşam şekli haline getirmelerini hedefliyoruz.
Projemizin temel amacı; mevsiminde yetişmiş olan meyve ve sebzelerin içerisinde oluşan tohumları alıp önce saksıya ekip daha sonra toprağa ekerek fidan haline gelmesini sağlamaktır. Fidanlardan ise gerekli bakımları yapıldıktan sonra ürün elde etmek amaçlanmaktadır.
Özel gereksinimli öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaşması ve Ramazan ayının coşkusunun yaşanması amacıyla kurulan bir projedir. Bu proje ile öğrenciler Ramazan ayının önemini, Ramazan ayındaki birlik ve beraberliği, Ramazan ayında yapılması gerekenleri ve Ramazan Bayramına yapılacak hazırlıkları öğreneceklerdir.