İnsanlığın geleceğinde önemli rol oynayan “özel yetenekli” bireylerin Türkiye’deki durumunu fark eden İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Güngören’de bireysel incelenip eğitim alamayan 2. ve 3. sınıfa devam eden 200 öğrenciye Bilsem’de alma fırsatı bulamadıkları eğitimleri, Tozkoparan Ortaokulu’nda kurduğu altı atölyede vermektedir.
Güngören’deki ilkokullarda okuyan; yaratıcılık, akıl yürütme, sanat, bilişim teknolojileri ve özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek performans gösteren çocukları belirledikten sonra, kurulan atölyelerde kendilerine uygun eğitim almalarını sağlamakta ve aileleri ile öğretmenlerine de danışmanlık hizmeti verecek.
Uygulama süresi 12 ay olan ve 36 ay sürdürülebilirlik taahhüdü bulunan projede, Ocak – Haziran döneminde 18 öğretmene Üstün Zekalı ve Özel Yetenekli Çocuğu Tanıma, Yaratıcılık ve Drama Eğitimi, Düşünme Eğitimi, Akıl Oyunları ve Akıllı Oyuncaklar Eğitimi, Proje Geliştirme ve Araştırma Teknikleri Eğitimi ile Robotik ve Kod Yazma Eğitimi konularında Eğitimci Eğitimi verildi. Haziran – Ekim döneminde ise yeni 20 öğretmene aynı konularda Eğitimci Eğitimi planlanmış olup, halen devam etmektedir.
Proje Kapsamında Kurulan Atölyeler
Görsel Sanatlar Atölyesi: Öğrencilerin duygu, düşünce ve izlenimlerini görsel sanatlar yoluyla ifade edebilme becerilerini geliştirir. Kas gelişiminin, hayal gücü ve estetik bakış açısıyla birleştirilerek farklı çizim ve boyama tekniklerinin öğretilmesi suretiyle duygu, zekâ ve tekniğin iç içe estetik bir duyarlılıkla ortaya konmasını hedefler. Üç boyutlu düşünme becerisi kazandırarak farklı materyal kullanımıyla (seramik, heykel, grafik, fotoğraf, gravür, rölyef, ebru…) öğrencilerin yaratıcılıklarını destekliyor.
Sahne Sanatları Atölyesi: Öğrencilerin duygu, düşünce ve hayallerini çeşitli şekillerde ifade edebilmelerini, çeşitli müzik aletleri (piyano, gitar, bateri, saksafon, keman, klarnet, flüt, ney, kanun, ud, bağlama) çalabilmelerini, temel teknik ve alt yapıyla estetiği birleştirerek dans etmelerini sağlar. Oyun ve doğaçlamalara dayanarak sosyal iletişimi güçlendirirken, özgüven, uyum ve kendini ifade edebilmelerini destekleyerek tam donanımlı bir şekilde yetişmelerini sağlayıp öğrencileri sanata ve kültüre kazandırmayı hedefleniyor.
Robotik Atölyesi: Bu atölye sayesinde öğrenciler; robotların birleştirilmesi ve robotlara program yükleme için gerekli kurulumları yapma, robotun temel parçalarını tanıma ve bu bileşenlerin nasıl kullanılacaklarını uygulama, algoritma kurma, temel robot kit bileşenlerine ilave gelişmiş yeteneklerin uygulamalı olarak ekleme yetisi kazanarak yaratıcılıklarını teknoloji kullanarak ifade edebilecekler.
Kod Yazma Atölyesi: Bu atölye öğrencileri bilgisayar programlarının temellerini gösteren, elektronik ve yazılım dünyasıyla tanıştırarak öğrencilerin temel düzeyde kod yazma ve yazılım dilleri eğitimleri ile mantıksal sıralama, planlama, kod parçalarını anlama ve düzenleme becerilerini geliştirir. Okul düzeyinde matematik ve fen bilimleri derslerinin bütünleştirerek öğrencilerde basit mühendislik döngüsü, tasarım süreçleri gibi becerileri güçlendirir. Bilgi, iletişim ve dijital becerileri destekleyerek araştırma, kritik düşünme, problem çözme, çözüm üretme ve işbirlikli çalışma gibi çeşitli farklı becerilerde yetkinlik kazandırır.
Doğa ve Çevre Atölyesi: Öğrencilerin canlıları keşfetme, doğa ve çevre ile etkili bir ilişki kurma, çevre bilinci oluşturma ve doğal kaynakların bilinçli tüketilmesi alanlarında çalışmalarına olanak sağlar. Öğrencilerin, bilimsel ve akıcı düşünme yöntemleri geliştirerek bilime karşı meraklarını arttırır ve küçük yaşlarda bilimsel araştırma ve deneyler yapabilme, merak, gözlem, ölçme, ölçme sonucunu bilimsel değerlendirme yetilerini güçlendirir. Uzayın nasıl gözlemlendiği ve uzay bilimiyle ilgi teknolojik yenilikler; sunumlar videolar ve sınıf iç uygulamalarla öğrenme imkânı sağlayacaklar.
Düşünme ve Yaratıcılık Atölyesi: Öğrencilere akıl yürütme, muhakeme, süratli ve doğru düşünmeyi birçok oyunla eğlenerek öğreterek olaylara yorum getirebilme, hızlı karar verebilme, sonraki aşamaları düşünebilme ve öngörebilme, mantığını etkili, işlevsel bir biçimde kullanabilme ve farklı düşünebilme, düşünceyi ürüne dönüştürebilme becerileri kazandırır. Ezberci yaklaşım yerine araştırmayı, sorgulamayı, deneme yanılma yöntemleriyle öğrenmeyi destekleyerek kendine güven, planlı hareket edebilme, dikkatini yoğunlaştırabilme, karşılarına çıkan zorluklarla mücadele etme başa çıkabilme gibi birçok konuda öğrencilerin gelişimine katkı sağlamayı hedefleniyor.