GDO Fuarı Bir Adım Ötenizde

Tüketicilerin artan farkındalıklar giderek daha fazla doğal ürünlere ulaşma ve tüketme talebi organik pazarın büyümesini sağlıyor.

Organik Tarım Hareketleri Uluslararası Federasyonu (IFOAM) tarafından 165 ülke arasında gerçekleştirilen organik tarım araştırmasına göre Türkiye, en fazla organik tarım arazisine sahip 14'üncü ülke konumunda. Türkiye'de organik tarım üretimi artarak, 10 yılda 5 kat yükseldi ve 2 milyon 217 bin 55 ton oldu. Her geçen gün artan organik ürünlere talep, bu alanda tarım ürünleri çeşidinin ve miktarının artmasında etkili oldu. Türkiye'de 2004 yılında 174 organik ürün tarımı gerçekleştirilirken, 2014 yılında bu sayı 208'e yükseldi.

Organik tarım 5 kat büyüdü

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı verilerine göre; 2004 ile 2014 yılları arasında geçiş süreci dahil organik tarım üretim miktarı 5 kat artarak 377 bin 616 tondan, 2 milyon 217 bin 55 tona ulaştı. Organik tarım faaliyeti yürüten çiftçi sayısı ise yaklaşık 6 katına çıkarak 12 bin 751'den, 71 bin 472'ye yükseldi. Geçen sene 532 bin 879 hektar alanda organik tarım yetiştiriciliği yapıldı. Organik ürünlerin doğal toplama alanı da 350 bin 239 olarak hesaplandı. Toplamda geçen sene 883 bin 118 hektar olarak tespit edilen organik tarım üretim alanı 2004 yılında 209 bin düzeyindeydi. Organik bitkisel üretim 1 milyon tonu geçti. Organik hayvansal ürünlere bakıldığında da geçen sene itibarıyla 774 bin 870 hayvan yetiştirildi. Aynı dönemde bin 406 ton et, 15 bin 509 ton süt, 64 milyon 898 bin 912 yumurta, 11 ton peynir ve 1 ton tereyağı üretildi. Arıcılıkta da 36 bin 391 organik kovan, 280 ton bal, bal mumu, propolis, polen, arı sütü elde edildi.

Organikte Avrupa için Türkiye hedef pazar

Türkiye’nin doğal ve organik ürünler pazarındaki en büyük fuarı Exponatura- 7. Doğal, Organik ve Sağlıklı Ürünler Fuarı, bu büyük potansiyelde uluslarası düzeyde bir ticaret platformu oluşturarak yeni iş fırsatları sunmaya devam ediyor. Türkiye’nin organik ve doğal ürünler sektöründeki atağı ve potansiyeli yurtdışından da yoğun ilgi görmesini sağlıyor. Özellikle Avrupa Birliği ve Ortadoğu ülkeleri için Türkiye iki basamaklı büyüme oranı ile hedef pazar olarak değerlendiriliyor. Bununla birlikte Türkiye pazarı Exponatura fuarı kapsamında Uzakdoğu ülkeleri tarafından da yakından talkip edilmeye devam ediyor. Yurtdışı acentalar aracılığıyla birçok yabancı firma distribütörlük bağlantıları ve yeni iş fırsatları için Exponatura fuarına katılım gösteriyor.

 

Exponatura’15 Hakkında:

Exponatura 2015 Fuarı, doğal, organik ve sağlıklı ürünler sektöründe Türkiye, Avrupa Birliği ve Ortadoğu başta olmak üzere birçok ülkeden sektör profesyonelleri, iş adamları, perakende, toptancı, distribütör, temsilcilikler ve tüm ilgililer için başarılı iş bağlantıları kurabilecekleri profesyonel bir ticaret platformu oluşturuyor.

Exponatura, sektörün ülkemizdeki uluslararası planlanan tek sektörel uzmanlık fuarı olma özelliğine sahiptir. Bölgenin en kapsamlı ve hedefi en doğru fuarı olarak kendini ispatlayan Exponatura bu alanlardaki potansiyelleri mükemmel bir organizasyon ile yönetmektedir.

 

Tureks Uluslararası Fuarcılık Hakkında:

1994 yılından beri fuar organizasyonundan deneyimli ekibiyle, yurtiçinde uluslararası ölçekte fuarlar gerçekleştiren Tureks Uluslararası Fuarcılık, 2003 yılında kurulmuştur ve hizmet verdiği sektörlerde ülke ekonomisine katkı sağlayan etkili buluşmalara imza atmaktadır.

Türkiye ve Orta Doğu’da sektörel fuarlar organize eden Tureks, başarılı ve deneyimli organizasyon kadrosuyla alıcı ve satıcıları bir araya getirmekte, ulusal ve global ticarette fayda sağlama misyonunu yeni projeleri ile gerçekleştirmeye devam etmektedir.

Fuarcılık alanında verdiği hizmette her zaman en iyiyi hedefleyen, uzman ekibinin başarı ve memnuniyet odaklı anlayışıyla hareket eden Tureks Uluslararası Fuarcılık, ülkesine katkı sağlayan, hizmet verdiği sektörlere değer katan global bir fuar şirketi olma yolunda ilerlemektedir.

 

Haber : Adem Engin